Samsung Exynos VR 3 – Rewolucja wirtualnej rzeczywistości?

Samsung Exynos VR 3 – Rewolucja w kwestii wygody wirtualnej rzeczywistości? Tak wydawać by się mogło po prezentacji zupełnie nowego headsetu, który nie dość, że będzie oferował rozdzielczość 4K to w dodatku mają w pełni funkcjonować bez potrzeby stałego połączenia z pomocą kabla. Sprzęt ma być w tej kwestii absolutnie samodzielny, dzięki czemu kilka kwestii może zostać zniwelowane.

Podczas tegorocznego Mobile World Congress w Szanghaju koreańska firma pokazała prototyp, który z czasem z pewnością będzie stanowić kolejny krok w rozwoju wirtualnej rzeczywistości. W końcu producent deklaruje, że sprzęt ma posiadać ekran o rozdzielczości 4K (WQHD+ na oko), system śledzenia wzroku oraz przede wszystkim ma to być model nie wymagający stałego połączenia z komputerem.

Specyfikacja – Samsung Exynos VR 3

Jakie podzespoły mają zagwarantować takie możliwości? Otóż, Samsung zastosował procesor bazujący na tytułowym Exynosie, jednakże tutaj mamy osobny układ autorski SoC z 6. rdzeniami, z których dwa oznaczone – M2 taktowane zegarem 2,5 GHz. Takie same jak w tegorocznym flagowcu – Samsungu Galaxy S8 i S8+ (w Exynos 8895). Pozostałe 4. rdzenie to natomiast Cortex-A53 taktowany 1,7 GHz. Za grafikę odpowiadać będzie Mali G71 MP20. Wyświetlacz składać się będzie z dwóch ekranów o rozdzielczości WQHD+ (2560 x 1440 pikseli) i odświeżaniu 90 Hz. Rozważana jest tez pełna rozdzielczość 4K, jednak w takim wariancie odświeżanie to jedynie 75Hz. System i czujniki śledzenia wzroku również są własnym opracowaniem firmy zwanym Visual Camp.

Plany/Wizja Samsunga

Niestety w tej chwili to jedyne informacje, które znamy a sam projekt wciąż nie jest finalnym, zatem zdarzyć się tak, że gogle zmienią swoją nazwę, wygląd oraz szczegóły. Warto jednakze w tym miejscu dostrzec w jakim kierunku zdaje się podążać firma i jaką przyszłość Samsung widzi dla VR. Być może urządzenie będzie funkcjonować na rozwiązaniach własnych z serii Gear VR, choć osobiście obstawiał bym jednak kompatybilność z bibliotekami Oculusa i następnej generacji Rifta.

Prototyp wciąż może okazać się pieśnią naprawdę odległej przyszłości, gdyż stabilność i prawdziwa płynność muszą stanowić absolutną podstawę gogli, w innym wypadku pojawią się problemy i zniechęcenie obecnych i przyszłych użytkowników. Cena wydaje się być kluczowa, a zastosowanie podzespołów znajdujących się w obecnych smartfonach ma ku temu pomóc.

 

 

Źródło fot. uploadvr.com

Napisany przez
Więcej od Tamer Adas

IEM 2018 – Krótki kontakt i wrażenia z Lenovo Mirage Solo

Ostatni weekend spędziłem w Katowicach, gdzie miałem okazję uczestniczyć w pierwszym weekendzie...
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *