DOOM VFR, czyli pierwsza superszybka strzelanka?

DOOM VFR jest wejściem na rynek gier VR e strony Bethesdy. id Software postanowiło przenieść swój flagowy tytuł do wirtualnej rzeczywistości co może budzić bardzo duże wątpliwości co do jakości całego projektu

DOOM okazał się znakomitym powrotem do przeszłości, co jak się okazało było tym na co gracze czekali. Głównym atutem była szybkość rozgrywki oraz brutalność, która nadała nowej odsłonie znakomitego charakteru. Oczywiście sporo czasu poświęcono na stworzenie bardzo dobrej grafiki i klimatycznych miejsc nie tylko na Marsie, ale także w laboratoriach badawczych.

Gdybyście wycieli pierwszą zaletę to okazałoby się, że wszystko inne zostało niejako przeniesione także do DOOM VFR, które pozwala nam niemalże osobiście znaleźć się w świecie gry. Wszystko to mają zagwarantować gogle HTC Vive oraz Playstation VR, niestety brak dużej ilości informacji oraz pewne wątpliwości…

Zacznijmy od podstawy, czyli systemu strzelania, który praktycznie na pewno nie będzie aż tak dynamicznie jak miało to miejsce na podstawowej wersji. Problem z błędnikiem pojawiałby się praktycznie co chwila i rozgrywka po prostu nie nadawałaby się do niczego. Drugą kwestią jest grafika, która na pewno nie będzie się prezentować tak dobrze, iejmy jednak nadzieję, że pomimo ograniczonych środków i mocy uda się deweloperom przenieść jeden do jeden ten mroczny, futurystyczny klimat znany już od pierwszej, legendarnej obecnie, odsłony. Spowolnienia czasu są czymś nowym co teoretycznie może okazać się odświeżające, jednak działanie tego typu rzeczy w VR może okazać się zarówno hitem jak i klapą, a kilka przebite zdaje się prezentować to tak samo jak ma to miejsce z niektórymi totalnie bezsensownymi QTE w grach od Telltale Games.

Czy są jednak jakieś wyraźne zalety? Tak i to sporo, ot warto wspomnieć o assetach i dźwiękach, które już jednoznacznie kojarzą się nam z tym uniwersum. Miejsca, które odwiedzimy zdają się być niekiedy zupełnie nie zmienione względem podstawki, jednak taka forma rozgrywki pozwala nam inaczej spojrzeć na okolicę i otrzymywane z niej możliwości. Kilka przebitek ukazuje nam, że id będzie się starało nas wielokrotnie zaskoczyć pozwalając chociażby wcielić się w robota ze specyficznymi mini rączkami. Uczucie to będzie z pewnością jednym z ciekawszych do tej pory jakie było dane graczom doświadczyć 😉

Doom VFR zostanie wydane w czwartym kwartale 2017 roku na Playstation VR oraz HTC Vive.

Karta gry na Steam

Napisany przez
Więcej od Tamer Adas

IEM 2018 – Krótki kontakt i wrażenia z Lenovo Mirage Solo

Ostatni weekend spędziłem w Katowicach, gdzie miałem okazję uczestniczyć w pierwszym weekendzie...
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *