Dell Visor

Gogle mieszanej rzeczywistości Dell Visor to jedna z wielu pozycji wchodzących w skład inicjatywy Windows Mixed Reality, które mieliśmy okazję poznać w trakcie niemieckich targów IFA 2017 ( 28 sierpnia 2017 roku) w Berlinie. Bardzo szybko (15 września 2017 roku) okazało się, że ten sprzęt trafił do przedsprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. Niedługo później pierwsze osoby miały okazję do samodzielnego sprawdzenia sprzętu w swoich domach.

Dell Visior ma dobrze współpracować zarówno w kwestii wirtualnej jak i mieszanej rzeczywistości mogą jednocześnie współpracować zarówno z bogatą biblioteką Steam i Microsoft Store. Zastosowane kamery mają za zadanie śledzić pozycje headsetu, dzięki czemu nie potrzebujemy dodatkowych sensorów.

Co oferuje Dell Visor?

Gogle zostały wyposażone w samodzielny system śledzenia w przestrzeni, dzięki czemu zestaw składa się tylko z gogli oraz dwóch kontrolerów ruchowych. W przypadku urządzeń od zewnętrznych producentów Microsoft zdecydował się postawić na wirtualną rzeczywistość oraz niską cenę. Ponadto sprzęt możemy podłączyć z wykorzystaniem jednego, połączonego kabla (HDMI 2.0 oraz USB 3.0), dzięki czemu nie tylko proces połączenia jest bardzo łatwy. 

Microsoft zapewnił, że w ramach całego środowiska Windows Mixed Reality  będziemy mieli do czynienia z wieloma aplikacjami, które obsługiwać będą nie tylko tego typu urządzenia, ale także  Microsoft Hololens korzystający z hologramów działających w trochę inny sposób. Na platformie firmy znajdziemy jednak aplikacje specjalnie zaprojektowane tak, aby nikt nie mógł narzekać na brak kompatybilności.

Cena Dell Visor

Zestaw gogli wraz z kontrolerami ruchowymi WMR został wyceniony na kwotę 449 dolarów (około 1565 złotych), ale w wielu sklepach często spotkać możemy kwotę niższą, czyli 349 dolarów (około 1220 złotych). Wciąż nie możemy kupić tego urządzenia oficjalnie w Europie, nie wspominając już o Polsce. Są już jednak sklepy oferujące dostawę na teren naszego Państwa.

Specyfikacja techniczna Dell Visor

Tak jak wspomnieliśmy, gogle dzięki wbudowanym dwóm kamerom umożliwiają śledzenie ich i ruchu użytkownika w przestrzeni. Gogle podłączamy z wykorzystaniem podwójnego kabla zawierającego następujące końcówki – HDMI 2.0 oraz USB 3.0. Należy pamiętać również o odbiorniku sygnału Bluetooth, które pozwolą nam korzystać z kontrolerów ruchowych bez dodatkowych kabli (łączność odbywa się poprzez Bleutooth 4.1).

Dokładna specyfikacja techniczna:

  1. 2x ekran LCD (RGB subpixel)o przekątnej 2,89 cala 
  2. Rozdzielczość 2880 x 1440 pixeli (na oko przypada 1440 x 1440)
  3. Zagęszczenie pixeli na poziomie 706ppi
  4. Odświeżanie – 90Hz
  5. Pole widzenia – 110 stopni (105 zdaniem Microsoftu)
  6. Śledzenie pozycyjne – kamery wykorzystujące sześć stopni swobody
  7. Kamery śledzące – Dual B+W VGA Camera do mapowania
  8. Rodzaj obiektywu – Soczewka Fresnela
  9. Regulacja obiektywu – Oprogramowanie IPD
  10. Sensory śledzenia:
    • Żyroskop
    • Akcelerometr
    • Magnetometr

Współpraca z urządzeniami Dell:

  1. Inspiron 5000 15/17
  2. Inspiron 15
  3. Inspiron 27 All-in-one
  4. Inspiron 24 All-in-one
  5. Inspiron Gaming Tower
  6. Inspiron Tower
  7. XPS Tower VMAX
  8. XPS 27

Kontakt z użytkownikiem

  1. Dźwięk przestrzenny
  2. Śledzenie ruchu
  3. Komunikacja ruchowa z kontrolerami ruchowymi

Komunikacja

  • Wbudowane wejściu audio (gniazdo 3,5 mm)
  • Wbudowane wejście mikrofonu (gniazdo 3,5 mm)
  • Kabel – 4 metry, zakończony końcówkami HDMI 2.0 oraz USB 3.0 

Programowanie na Dell Visor

Ze względu na małą oficjalną dostępność sprzętu nie możemy tutaj mówić o sporej ilości aplikacji czy gier tworzonych dokładnie z myślą o całej rodzinie Windows Mixed Reality. Ba, w przypadku zewnętrznie tworzonych gogli, takich właśnie jak Dell Visor otrzymaliśmy także oficjalne wsparcie dla bibliotek SteamVR. Microsoft zdecydował się jednak wprowadzić kilka istotnych udogodnień, przede wszystkim wszystkie gogle włącznie z Hololens współpracują z systemem Windows 10 i oferowanym przez niego systemem UWP (Universal Windows Platform) umożliwiającego szybkie i bezproblemowe dostosowanie aplikacji do różnych możliwości wyświetlania (hologramy czy zwykłe ekrany monitorów i gogli MR). Porady odnośnie tworzenia aplikacji znajdziecie w naszym wpisie poświęconym wbudowane platformie, w ramach aktualizacji Fall Creators,Windows 10 Mixed Reality Portal.

Galeria zdjęć